*/

--<<--@ YEMEK VAKTI @-->>--: PIRASALI PIRINC PILAVI

Perşembe, Şubat 23, 2006

PIRASALI PIRINC PILAVI




mmmhhhh, yedigim en güzel pilav... cünkü pirasali... :)
Bi gün arkadasimda ilk defa pirasali pilav yedim. Gördügümde cok sasirdim ve sordum:"Pirasali pilav da mi olurmus?" Evet, oluyormus demekki! Hemde cok güzel oluyormus!

Tarifesi burda:


Malzemeler:

  • 2 su bardagi pirinc
  • 2 tane pirasa
  • 3 su bardagi kaynar su
  • tuz

Yapilisi:

  1. Pirinci ayiklayin ve iycene yikayin. Sütü hic kalmayacak. Suda 20 dakika bekletin ve sonra suyunu iyice süzdürün.
  2. Pirasalari dograyin, tavaya atin ve biraz sivi yagda kizartmaya baslayin.
  3. Pirincide ekleyin ve 5 dakika karistirin. Tuzu ekleyin
  4. 3 su bardak kaynar suyu ilave edin ve suyu cekilene kadar pisirin.
  5. Tencereyi ocaktan alin ve üzerin bezlere kapatin ve 1/2 - 1 saat dinlendirin.
  6. Dinlendirdikten sonra usul usul karistirin. 5-10 dakika sonra servis edin.

AFIYET OLSUN!

3 Comments:

Blogger Sibel said...

Sevgili Arife ne kadar hoş bir tarif bu böyle.. Ayrıca usta aşçı pilavından anlaşılırmış, gördüğüm kadarıyla sen epey iyisin! Ellerine sağlık:)

3:57 ÖS  
Blogger yemek vakti said...

Sevgili Sibelcim, cok tesekkürler!
Yemek yapmasini seviyorum. Pilavimi sevdigin icin mutluyum.
Saygilar ve sevgiler!

6:43 ÖÖ  
Blogger senayy said...

arife hanim ,dolapta iki sap pirasam vardi. ne yapabilirim? diye,googleladim
sizin tarifiniz cikti ve pisirdim suan uzerini kapattim dinlenmekte..cok leziz olmus bir an once yiyebilmek icin sabirsizlaniyorum // esim Italyan oldugu icin parmesan peyniri de ekledim onun agiz tadina uysun diye ortaya enfessss bir pilav cikti ..cok tesekkur ederim fikir icin bundan sonra kesinlikle yemek listemde olacak..

9:15 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Hit Counter
Free Hit Counter