*/

--<<--@ YEMEK VAKTI @-->>--: BIENENSTICH (ARI SOKMASI)

Cuma, Mart 17, 2006

BIENENSTICH (ARI SOKMASI)





Hmm, en cok sevdiklerimin arasinda Bienenstich pastasi vardir.

Almanyada her yerde alabileceginiz bir pastadir. Hem taze olarak firinlarda/pastahanelerde, veya marketlerde buzlukta.
Ama, marifet bu pastayi kendin evde yapmak :)

Bende bunu kendime hirs ettim ve kendimi hazir hissetigimde deneyecegim dedim.
Bekledim, düsündüm tasindim. Acaba cokmu zor oluyorki dedim. Simdi yaparsam ve olmazsa üzülürüm dedim, ama sonunda kendime kiydim :)

Bir ögle vakti denemeye kalkistim.
Ilk önce hamurunu hazirlayip pisirdim. Hamuru cok güzel oldu. Cokta güzel kabardi. Ve iyide ortadan kesebildim. Belki bilirsiniz, pastayi krema koymak icin ortasinda ikiye kesmek kabus gibidir... Ama hamuruma bi sey olmadi ve cok mutlu oldum.
Iyi dedim, en zor kismini basardin!
Sonra kremasini hazirladim. Ve oda harika oldu.

Evdekiler cok begendi ve bende cok memnun kaldim... :)

Evet bu da ilk denegimin sonucu bu.

Ve tarifesi...

Malzemeler:

Hamuru icin:


  • 4 yumurta
  • 200 g seker
  • 200 g un
  • 2 cay kasigi kabartma tozu
  • 100 g file baden
  • üzerine seker

Kremasi icin:

  • 400 ml Schlagsahne (cig krema) --> resime bak
  • 2 paket Paradiescreme Vanille (vanilya pudding) --> resime bak

Yapilisi:

  1. Yumurtalari seker ile güzelce cirpin, unu ve kabartma tozunu ilave edin ve devam cirpin
  2. Yuvarlak bir kalibin (26-28 cm lik) altina yagli kagit döseyin ve hamuru kaliba dökün.
  3. Üzerine file badenleri ve biraz seker serpin ve önceden isitilmis firina (175 derece) 20 dakika kadar koyun.
  4. Pistikten sonra hamuru sogumaya birakin ve kalibinda cikartin.
  5. Hamuru ortasinda ikiye kesin.
  6. Kremasi icin cig kremayi ve puddingi (paketin arkasinda gibi hazirlayin) hazirlayin ve pastanin taban katina dökün ve üzerine üst katini koyun.
  7. Bir kac saat buzdolabinda bekletin, pastayi kesin ve servis edin.

AFIYET OLSUN!

3 Comments:

Blogger Sibel said...

Neler yapmışsın sen yine böyle? Ne güzel de adı var! İyi ki cesaret etmişsin bak, o kadar da zor değil. Çok nefis görünüyor ayrıca! Ellerine sağlık canım:)

11:34 ÖÖ  
Blogger yemek vakti said...

Sibelcim cok sagol!
Öpüldün!

12:37 ÖS  
Blogger Beyhan said...

Harika bir pasta mutlaka denemeliyim,ellerinize sağlık.

10:07 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Hit Counter
Free Hit Counter