*/

--<<--@ YEMEK VAKTI @-->>--: KAHVELI PASTA

Çarşamba, Mart 08, 2006

KAHVELI PASTA




Uzun süredir düsünüyordum bu pastayi denemeye. Iykinde yapmisim!
Hersey ile dört dörtlük. Kahveyi ve cikolatayi seven, bu pastaya bayilacak.
Pastanin özelligi kahve. Arzuya göre biraz az veya biraz fazla kahve ilave edilebilir.
Ben kahve hasta oldugumdan tabiiki daha fazla kahve kattim :)

Cikolataninda cok önemi var. Ben fotogrataki cikolatayi kullandim.

Insallah sizlerde bu tarifi beyenirsiniz.



Malzemeler:

  • 125 g margarin
  • 50 g seker
  • 1 vanilya sekeri
  • 1 tutam tuz
  • 2 yumurta
  • 6 yemek kasigi soguk kahve, suda eritilmis (Instant kahve, mesela: Nescafe)
  • 125 g un
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 50 g kahve/mokka cikolata, yoksa bitter cikolata
  • 50 g ezilmis findik

üzeri icin:

  • 125 g pudra sekeri
  • 3 yemek kasigi soguk kahve (suda eritilmis)
  • 25 g kahve/mokka cikolata, yoksa bitter cikolata

Yapilisi:

  1. Margarini, sekeri, vanilya sekerini ve tuzu mixer ile cirpin
  2. Yumurtalari birer birer ilave edin.
  3. Suda eritilmis kahveyi de ilave edin.
  4. Unu ve kabartmatozunu baska bir kapta karistirdiktan sonra katin.
  5. Cikolatayida rendeleyin ve findik ezemesi ile hepisini güzelcene cirpin.
  6. Yaglanmis kücük bir tepsiye (ben 30x40 kullandim) hamuru dökün ve önceden 180 derecede isitilmis firna sokun. 25 dakika pisirin. (Ben kürdan ile pistigini test ediyorum. Bazen hemen piser, bazen uzun piser)
  7. Pistikten sonra hamuru biraz sogutmaya birakin
  8. O arada pudra sekeri ile kahveyi karistirin. Ne cok civik olacak ne cok kati. Hic topagi kalmiyacak. Sonra sosu bir bosetin icin koyun ve kücük bir delik acin. Pastanin üzerine sosdan seritler yapin.

AFIYET OLSUN!

2 Comments:

Blogger Sibel said...

Pastan şahane görünüyor Arifeciğim, ellerine sağlık! Ben de aynen senin gibi bir kahve hastası olarak bayılırdım eminim buna. Nescafe'nin unser bester kavanozunu görünce gülümsedim, dayımlar Almanya'dan gelirken getirirler ve çok severiz ama burada bulunmuyor o nefis kahve!

2:59 ÖS  
Blogger yemek vakti said...

Sibelcim cok tessekür ederim.
Sabah ise geldigimde ilk isim bir bardak sudan sonra kahve icmektir. Artik o ritme o kadar cok alistimki herhalde kahvesis yapamam artik... :)
Her defasinda kahve icecegim diye cok sevinirim.
Keske sana bir kavanoz kahve yollaya bilseydim...
Saygilar!

3:05 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Hit Counter
Free Hit Counter