*/

--<<--@ YEMEK VAKTI @-->>--: CIKOTALI FISTIKLI RULO PASTA

Pazartesi, Mart 13, 2006

CIKOTALI FISTIKLI RULO PASTA



Gecen hafta samanyolunda oktay usta bu güzel rulo pastayi yapti.

Stüdyoda cok komik bir olay oldu. Canli yayin oldugundan dolayi bazi zaman aksiliklerde olabiliyor. Oktay ustaninda basina cok güzel bir aksilik geldi :)

Oktay usta hamurunu kardiktan sonra firina verdi ve pisirmeye birakti. Ne oldu ise o zaman oldu. Hamuru olacagindan fazla cok pisirmisti. Hamuru firindan cikardiktan sonra kup kuru olmustu. Yagli kagitan zor cikiyordu ve cok zor rulo seklini aliyordu.
Oktay usta tabi bunu kendine gurur etti ve yeni bir hamur kardi ve onu 3 dakika az pisirdi.

O cok güzel oldu.

Benim cok yosuma gitti ve hemen denedim.

Tarifesi burda:

Malzemeler:

hamuru icin:

  • 4 yumurta
  • 1 cay bardagi seker
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 su bardagi un

kremasi icin:

  • 3 corba kasigi un
  • 2,5 su bardagi süt
  • 1 su bardagi seker
  • 2 corba kasigi kakao

üzeri icin:

  • krem santi
  • 200 ml süt
  • can fistik

Yapilisi:

  1. hamuru icin bütün malzemeleri mixer ile bir kac dakika cirpin ve yagli kagit ile dösenmis tepisiye dökün. önceden isitilmis (200 derece) firina atin ve 9 dakika psirin. Fazla pisiriseniz kuru olur. Hamur ince oluyor.
  2. Kremasi icin bütün malzemeleri bir tencerede kaynatin ve sogumaya birakin. Cok koyu bir kivamda olacak.
  3. Hamur pistikten sonra hamuru masaya alin ve üzerine islak bir mendil koyun. (yagli kagit kolay ciksin diye).
  4. Bir kac dakika sonra kagiti hamurdan ayirin ve hamuru dürümleyin ve acin. (hamur rulo sekline kolay alissin diye)
  5. Kremayi hamurun üzerine yayin ve pastayi dürün.
  6. Üzerine krem santiyi hazirlayin ve fisitk ile beraber süzleyin.
  7. Sogumaya bekletin.

AFIYET OLSUN!

5 Comments:

Blogger Pitircik said...

Ellerine saglik, Arife! Hep denemek istedigim pastalardan biridir, rulo pasta. Cok lezzetli gorunuyor. Tarifini not ediyorum:))
Sevgiler...

12:53 ÖÖ  
Blogger yemek vakti said...

Pirtircik,
cok tesekkür ederim. Tadi cok güzel ve yapmasi cok kolay. Evdekiler beyendi. Insallah sende beyenirsin.
Saygilar!

6:32 ÖÖ  
Blogger Sibel said...

Ustaların bile başına bunlar gelebiliyorsa ben şimdi iyice korktum:)) Yine de bir gün deneyeceğim rulo pastayı, hatta özel tepsi bile aldım ama hala cesaretimi toplayamadım! Senin pastan çok güzel olmuş Arifecim, ellerine sağlık!

2:34 ÖS  
Blogger yemek vakti said...

Sibelcim, cok sagol.
Cesaretini topla ve hemen dene.
Görecksin, o kadar korkulacak bi sey degilmis. :))
Sevgiler!

6:23 ÖÖ  
Blogger Behiye said...

Arifecim çok güzel görünüyor pastan. Ben bir defa yapmıştım ama aradan çok zaman geçti,tekrar yapmak istiyordum. Hatırlamış oldum böylece:)Sevgilerimle

6:20 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Hit Counter
Free Hit Counter