*/

--<<--@ YEMEK VAKTI @-->>--: KANDIL SIMITI

Çarşamba, Nisan 05, 2006

KANDIL SIMITI



Bu tarifi gördügümde mutlaka denemeliyim demistim! Saniyorumki bu tarifenin özeligi mahlep.
Ama mahlep nedir? Nasil bir tadi var? Ne icin kullanilir? Vs vs...
Cok merak ettmistim mahlepi. Tabii siz hepiniz, yani Türkiyede yasiyan arkadaslarim, mahlepin ne oldugunu cok iyi biliyorsunuzdur.
Ama benim gibi yurtdisinda yasiyan arkadaslar büyük bir ihtimalle bilmiyorlardir, cünkü mahlep diye bir baharat bulamazsiniz buralarda.
Takii düne kadar :) !!! Babam 1 haftalik süreden sonra Türkiyeden memleketimizden Almanyaya geri döndü. Ani bir dönüs oldu. O kadar erken beklemiyorduk, ama coook iyi oldu. 1 hafta icinde cok özlemisim babami...
Türkiyeyi gitmeden evvel babama bana mahlep bulmasini söylemistim. Ve gercektende bulmus!!!! Cok sevincliyim, artik benimde mahlepim var ve ne oldugunu biliyorum.
Bu nedenle hemen dün isten sonra bu kandil simitlerini yaptim. Simitler harika mahlep koktu mis gibi. Herhalde mahlepsiz bu simitler o kadar lezzetli olmazlardi.
Gelecek sefere babamdan damla sakizi/cam sakizi almasini isteyecegim. Simdiden sabirsizim... :))


Malzemeler:


  • 125 gr margarin
  • 1 cay bardagi cicek yagi
  • 1 tatli kasigi toz seker
  • 3 corba kasigi yogurt
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1 tatli kasigi mahlep
  • aldigi kadar un

üzerine:

  • 1 yumurta
  • susum, cörekotu

Yapilisi:

  1. Hamuru icin bütün malzemeleri kulak memesi kivamina gelene kadar yogurun.
  2. Ince rulo yapip simit sekline verin.
  3. Cirpilmis bütün yumurtaya batirip oradan da susama batirin.
  4. Önceden isitilmis firnda (180 derece) kizarana kadar pisirin.

AFIYET OLSUN

3 Comments:

Blogger Sibel said...

Merak ettiğine değdi değil mi Arifecim:) Haklısın, bu simitlerin özelliği mahleptir. Nefis bir baharattır mahlep, bir de paskalya çöreği yap bak orda dene, bayılacaksın. Tüm diğer tuzlu kurabiyelerine de koyabilirsin. Sakıza da yakında kavuşursan onunla da nefis kurabiyeler, muhallebiler yapabilirsin!

11:19 ÖÖ  
Blogger yemek vakti said...

Sibelcim, haklisin, cok degdi :)
Bakalim, insallah 1 ayin icinde sakizimda gelecek :)
Sevgiler!!

12:50 ÖS  
Blogger Pitircik said...

Arife,
Ben de kandil simiti yapmistim. Gercekten piserken cikan mis kokusu ve tadina doyum omuyor. Ellerine saglik!

5:53 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Hit Counter
Free Hit Counter