*/

--<<--@ YEMEK VAKTI @-->>--: DÜRMELI PASTA

Cuma, Kasım 17, 2006

DÜRMELI PASTA



Cok begendigim bir pastayi sizlerle paylasmak istiyorum.
Hamuru yumusacik oluyor ve cok hafif (bence :)).


Malzemeler:
  • 5 yumurta
  • 150 gr seker
  • 1 vanilya sekeri
  • 200 gr un
  • 1 kabartma tozu
  • 400 ml cig krema, veya 2 posek krem santi
  • 3 adet muz

Yapilisi:

  1. Yumurtalari, sekeri ve vanilya sekerini 15 dakika mixer ile cirpin. Nekadar cok cirpirilirsa okadar güzel oluyor hamur!
  2. Unu ve kabartma tozunu ilave edin ve 2 dakika karistirin.
  3. Firin tepsisini Alu Foliye ile kaplayin ve hamuru icersine dökün.
  4. Önceden istilmis firinda (200 derece) pisirin.
  5. bir mendili islatin ve masaya yayin.
  6. Pismis olan hamuru mendilin üzerine ters cevirelek koyun.
  7. Alu Foliyeyi usulca hamurdan ayirin.
  8. Islak mendilin üzerindeki hamuru mendil ile beraber uzun tarfindan tutarak usulca rulo yapin.
  9. Bi kac dakika rulo halinde hamuru bekletin ve bir kac kere acip yine sarin. Bu isleme hamur soguyana kadar devam edin. Medilin islakligi ve hamuru acip yine sarmak hamuru soguduktan sonra kolayca sekil vermek icindir. Hamur böylece sonra cig kremayi sürdükten sonra ve rulo yaparken kirilmayacaktir!!!
  10. Hamur soguduktan sonra icersine kremayi calin, muzlari bütün olarak icin koyun ve son olarak rulo yapin.
  11. Üzerin pudra sekeri serpin ve servis edin.

AFIYET OLSUN!

9 Comments:

Blogger Tijen said...

arife'cigim eskiden ben de rulo pasta yapardim. hem de muzlu veya çilekli -mevsime göre- ve çok severdim. yillar var ki yapmadim iyi mi?
sevgiler.
tijen

11:07 ÖÖ  
Blogger Defne said...

Arifeciğim, ben de Tijen gibi, rulo pasta yapmayalı uzun zaman oldu. Haftasonu pratik bir şekilde yapılabilir, ellerine sağlık.
Sevgiler.

12:24 ÖS  
Blogger LaMa said...

Dun denedim ilk kez rulo pasta yapmayi ama kek kalin olunca klasik keki ikiye kes,icine krema sur seklinde pasta oldu. Senin teknigi deneyecegim bir dahaki sefere.ellerien saglik

6:41 ÖS  
Blogger sevdamavisi said...

Arifeciğim,
Son zamanlarda canım çok pasta istiyordu ki senin tarifin karşıma çıktı. Ellerine sağlık çok güzel

10:15 ÖÖ  
Blogger Ferhanca said...

arife , ben ilk ziyaret ediyorum seni ellerine sağlık.. bende aynen mutfakta zen gibi muzlu ,çilekli yapardım şimdilerde yaptıgım yok.. ama çok lezzetllidr ..sevgiler.. senide beklerim.. FERHAN

1:31 ÖS  
Blogger SEDA said...

klasik bir pastadır ama gerçekten lezzetlidir. ama değişik tarifler deneme merakımdan uzun zamandır yapmamıştım.hatırlattın, teşekkürler.ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

4:07 ÖS  
Blogger Gazoz Agaci said...

annemin senelerdir yaptığı, her yapışında hiç bıkmadan "çok hafif bu pasta, çok da kolay yapımı" dediği pasta buu :)

10:02 ÖS  
Blogger kalimeero said...

arife, ne kadar duzgun yapmissin pastayi. huner ister bu. masallah diyelim:) ellerine saglik.

9:07 ÖS  
Blogger Evren Yasa said...

en cok zorlandigim seylerden biri bu benim ya! ne kadar muntazam olmus seninki arife ellerine saglik!

1:51 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Hit Counter
Free Hit Counter